در این نوشته می خوانید:

بسیاری از زنان دوست دارند در حالی که باردار هستند بهترین ظاهر را داشته باشند. بنابراین، ممکن است آنها علاقه مند به سفید کردن دندان های خود باشند. رنگ دندان ها نقش بزرگی در ظاهر کلی فرد ایفا می کند.

دندان هایی که بد رنگ شده اند احتمالاً جذابیت کمتری دارند. با این حال، محصولات بدون نسخه و تخصصی سفید کننده دندان ها اغلب برای از بین بردن لکه های دندانی مؤثر هستند.

اگر شما در حال حاضر باردار هستید، ممکن است به این فکر می کنید که آیا می توانید بدون هیچ خطری دندان های خود را در دوران بارداری سفید کنید یا خیر. در اینجا مقداری اطلاعات برای کمک به پاسخ دادن به پرسش های شما در مورد سفید کردن دندان ها در دوران بارداری به شما ارائه می دهیم.

سفید کردن دندان ها چگونه عمل می کند؟

سفید کردن دندان ها، که تحت عنوان بلیچینگ دندان نیز شناخته می شود، به صورت شیمیایی لکه های دندانی را از بین می برد. در یک جلسه دندانپزشکی، یک محصول سفید کننده دندان برای یک دوره مشحص شده روی دندان ها اعمال می شود تا به حذف لکه هایی که به مرور زمان درون مینای دندان به دام افتاده اند، کمک کند.

محصولات سفید کننده دندانی در برطرف کردن تغییر رنگ های ناشی از خوردن مواد غذایی و نوشیدنی های دارای رنگدانه های پر رنگ مؤثر هستند، اما آنها نمی توانند لکه های دائمی را از بین ببرند، مانند لکه های ناشی از نقص مادرزادی یا ترومای دندانی.

سفید کردن دندان در بارداری

سفید کردن دندان در بارداری

آیا پزشکان سفید کردن دندان ها در دوران بارداری را توصیه می کنند؟

تحقیقات اندکی برای اثبات ایمنی کیت های سفید کننده دندان در طول دوران بارداری وجود دارد. بنابراین، بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که زنان باردار قبل از شروع درمان سفید کردن دندان های خود تا پس از زایمان و شیردهی صبر کنند. اکثر سفید کننده های شیمیایی دندان ها حاوی هیدروژن پراکسید هستند، که از نظر شیمیایی به سادگی آب است با یک اتم اکسیژن اضافی در آرایش آن. با این حال، هیدروژن پراکسید در صورت استفاده در غلظت های بالا می تواند باعث بروز آسیب به بافت شود.

ژنژیویت بارداری و سفید کردن دندان ها

یکی دیگر از دلایل برای به تأخیر انداختن درمان سفید کردن دندان ها تا پس از تولد فرزند شما، ژنویت بارداری است. شرایطی که باعث التهاب لثه می شود، و به دلیل هورمون های بارداری رخ می دهد.

هورمون های بارداری جریان خون به لثه ها را افزایش می دهند، و آنها را بیشتر مستعد خونریزی، تورم و تحریک پذیری می کند. بهداشت با دوام دندانی می تواند به کاهش التهاب لثه کمک کند، اما مواد شیمیایی درون کیت سفید کننده دندان ممکن است حساسیت بافت های لثه را، که از قبل وجود داشته است، تشدید کنند.

سفید کردن دندان در بارداری

سفید کردن دندان در بارداری

سفید کننده های طبیعی دندان ها

پزشکان و دندانپزشکان ممکن است از دادن یک کیت تخصصی یا بدون نسخه سفید کننده دندان به شما اجتناب کنند، اما ممکن است استفاده از سفید کننده های طبیعی دندان ها را برای شما مناسب بدانند.

سفید کننده های طبیعی دندان ها اغلب از خوراکی های معمولی هستند که استفاده از آنها در دوران بارداری برای سفید کردن دندان ها بی خطر تشخیص داده می شود. در اینجا به معرفی چند سفید کننده طبیعی می پردازیم:

  • توت فرنگی. توت فرنگی را می توان له کرد و به شکل خمیری درآورد که بتوان آن را با انگشت روی دندان ها اعمال کرد. انواع توت ها حاوی اسید مالیک هستند، که به حل شدن لکه های دندانی کمک می کند تا بتوانند راحت تر از بین بروند. با این حال، توت فرنگی فقط باید حدود پنج دقیقه در جای خود باقی بماند. از آنجا که انواع توت ها اسیدی هستند، اگر برای مدت زمان طولانی روی دندان ها باقی بمانند، ممکن است به مینای دندان ها آسیب برسانند.
  • سرکه سیب. سرکه سیب نیز مانند توت فرنگی حاوی اسید مالیک است. سرکه را می توان روی دندان ها اعمال کرد و سپس با آب شستشو داد. پس از شستشوی کامل، می توانید مسواک بزنید، اما بهتر است ابتدا چند دقیقه صبر کنید. مواد اسیدی، مانند سرکه، می توانند به طور موقت مینای دندان ها را نرم کنند. مسواک زدن خیلی زود پس از استفاده از سرکه می تواند باعث فرسایش مینای دندان ها شود.
  • جوش شیرین. جوش شیرین یک ساینده خفیف است و می تواند به از بین بردن لکه های دندانی کمک کند. برای استفاده از جوش شیرین به عنوان یک سفید کننده طبیعی، یک خمیر نرم از جوش شیرین و آب را با مسواک خود، مانند مسواک زدن معمولی، روی دندان های خود بزنید. شوری طعم آن ممکن است در دوران بارداری غیر قابل تحمل باشد، اما جوش شیرین می تواند به زدودن تغییر رنگ های سطحی کمک کند.
  • زردچوبه. زردچوبه، که ادویه ای است که به کاری و خردل رنگ زرد آنها را می دهد، می تواند برای سفید کردن دندان ها استفاده شود. برای سفید کردن دندان ها با زردچوبه، ادویه را به فرچه مرطوب مسواک خود بزنید. با این حال، هنگام مسواک زدن مراقب باشید. گرچه زردچوبه می تواند دندان های شما را سفید کند، اما این ادویه برعکس می تواند باعث رنگی شدن دست و لباس شما شود.
سفید کردن دندان در بارداری

سفید کردن دندان در بارداری

مراجعات منظم به دندانپزشک برای سفید کردن دندان ها

در طول یک پاکسازی حرفه ای، که در طول یک مراجعه به دندانپزشک انجام می شود، دندانپزشک تارتار انباشته شده را از روی دندان ها حذف می کند. تارتار، که پلاک سخت شده است، دارای رنگ زرد است که می تواند دندان های شما را بد رنگ کند.

پاکسازی دندان ها در طول بارداری شما باید ادامه یابد. در حقیقت، ممکن است در این زمان مهم تر از همیشه باشد، زیرا می تواند به جلوگیری از بیماری پریودنتال کمک کند، که با زایمان زودرس و نوزادان کم وزن هنگام تولد ارتباط دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code